Наш Блог

הבלוג שלנו

מדוע כל עסק צריך גרפיקה ממוחשבת?

העסק הממוצע זקוק ללא מעט דברים על מנת שיתנהל היטב, יבנה מוניטין חיובי וירכוש לקוחות. רבים לא נותנים על כך את הדעת, לפחות עד הרגע בו הם מקימים עסק הלכה למעשה, אבל הנושא של גרפיקה ממוחשבת חייב לשחק תפקיד משמעותי בהתנהלות השוטפת שלו. לפניכם סקירה של נקודות ההשקה העיקריות בין העיצוב הגרפי לבין העסק הישראלי הממוצע, תוך התייחסות למעלות העיקריות של למידת התחום.

מגוון רחב של מוצרים

הסיבה הראשונה בגינה גרפיקה ממוחשבת חייבת לשחק תפקיד עבור כל עסק נוגעת לאפשרות של אנשיו להפיק מוצרי פרסום מגוונים – מבחינה מעשית, יהיו אלה כמעט תמיד מוצרי דפוס. ממש על קצה המזלג, ניתן להזכיר בהקשר הזה מגנטים, פליירים, כרטיסי ביקור, פוסטרים, רול אפים ועוד. הנקודה המרכזית היא שכל אחד מהם צריך לכלול בתוכו עיצוב ייחודי, המותאם לאופי העסק ולמסרים שהוא מעוניין להעביר לקהל היעד שלו. על אותו עיקרון, אפשר לטעון בפה מלא כי עיצוב מרשים יביא לכך שהעסק ייתפס בצורה חיובית על ידי קהל היעד ויסקרן אותו, מה שעשוי להגדיל את ההצלחה שלו גם כן. באמצעות מוצרי דפוס ניתן להגיע לתפוצה רחבה מאד של אנשים, כאשר העלויות מינימליות וזמן ההפקה קצר.

חשוב להדגיש נקודה נוספת, והיא שגם המוצרים הבסיסיים בהם משתמש העסק לצרכיו יכולים בהחלט להיות גם הם תוצרי דפוס: חשבו, למשל, על לוח שנה, פולדרים, חשבוניות מס או ניירות מכתבים. עסק אשר מתנהל אל מול הלקוחות שלו בעזרת אלה נתפס כרציני יותר בעינם, כאשר עצם ההטעמה של המותג בקרב הלקוחות (הקיימים או הפוטנציאליים) יכולה לחזק את הקשר בינם לבין העסק.

עיצוב גרפי במרחב המקוון

לא ניתן לדבר על גרפיקה ממוחשבת, במאה ה-21, מבלי להזכיר את האינטרנט. המציאות מראה שגם בפלטפורמות המקוונות השונות השימוש בגרפיקה הוא צורך חיוני. באתר האינטרנט של העסק, לדוגמא, יש צורך בעיצוב מרשים של לוגו, באנרים או אפילו חלק מהעמודים הפנימיים באתר עצמו. עסק אשר מפיק מגזין און ליין, כפי שעושים רבים כיום, חייב אף הוא להעניק משקל משמעותי לעיצוב הגרפי של המגזין.

לבסוף, גם הרשתות החברתיות צריכות להיכנס לתמונה, כאשר כמעט לכל עסק יש כיום עמוד עסקי בפייסבוק, פרופיל אינסטגרם ועוד. הגרפיקה הממוחשבת משמשת גם במדיות האלה, בעיקר באמצעות עיצוב תמונות ופוסטים שמעלים אנשי העמוד.

מקצוע נרכש ונחשק

הסקירה שהובאה מעלה מאפשרת להגיע למסקנה חשובה נוספת: הביקוש לאנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום (מעצבים גרפיים, מבחינה מעשית) הוא כיום משמעותי פי כמה ביחס לעבר. לכן, למידת תחום הגרפיקה הממוחשבת במסגרת קורס מקצועי יכולה לפתוח הרבה מאד דלתות, במישור התעסוקתי, בין אם עבודה בתור שכיר בחברות הנוגעות לתחום (בתי דפוס, חברות לבניית אתרים, חברות שיווק) ובין אם בתור עצמאי המעניק את שירותיו באופן קבוע או פר פרוייקט.

דברו איתנו בוואטספ