Наш Блог

הבלוג שלנו

למה האינטרנט או המחשב עובדים לאט? המרצים של המינהל הטכני עונים

 מאת בנימין כהן

לקוחות רבים פונים אלינו בשאלה / בעיה –" המחשב שלי איטי ! " / "האינטרנט לא זז ! "

ע"מ להבין את מקור הבעיה חשוב לדעת מספר דברים.

לצערנו הרב, לאחרונה התגברה תופעת השימוש לרעה באתרי אינטרנט כדי לפגוע ביעדים תמימים. גם אתרי אינטרנט "מוכרים וטובים" , נופלים קורבן לפריצות ולחדירת קודים זדוניים למערכות שלהם, ובסופו של דבר קודים אלו מגיעים גם למחשב שלנו.

לעיתים, מפעילי האתרים עצמם, במודע, מריצים קודים ברמת התוכנה של האתר ובעיקר באתרים בהם מופעלים "פלאשים" למיניהם (פרסומות / אנימציות /סרטונים), ומטרת הקודים האלו לאסוף נתונים על המשתמש , על המחשב ונתוני הגלישה. קודים אלו יכולים להישמר במחשב ולהמשיך לרגל אחרי המשתמש לאורך זמן ולבסוף לספק את המידע החוצה לגורמים זרים. כל זאת מבלי ידיעת המשתמש וללא יכולת לעצור זאת.

למעשה אין כאן שום אתיקה או כללים והתחום הזה פרוץ לחלוטין וגם אתרים שמצהירים שאינם נוקטים בשיטות כאלו – נתפסים כשהם מריצים רוגלות וכו'. (למשל "וואלה" "nana10 " ועוד)

לארגונים עסקיים הסכנה אף גדולה יותר ממחשב ביתי. ברגע שקוד זדוני (למשל וירוס) נכנס למחשב אחד – כל המחשבים ברשת והשרתים חשופים לחלוטין וצפויים להפגע. הנזק לעסק יכול להאמד לעיתים בסכומי עתק.

דוגמא בולטת מהזמן האחרון היא "דרישת כופר":  קוד זדוני שהסתנן למחשב בחברה והצליח להשתלט על בסיסי נתונים וקבצים רבים בשרתי החברה. החומר ננעל ולא ניתן להגיע אליו בשום דרך. מפיצי הקוד ("האקרים") , דורשים סכום כופר – בד"כ סכום גבוה מאוד – ע"מ לשחרר את החומר חזרה. רוב הארגונים שנפלו קורבן לדבר הזה שילמו בסוף את הסכום... (כך ע"פ חברת קומסקיור – מפיצת ESET בישראל)

תוכנות האנטי וירוס מתעדכנות מעת לעת במיוחד כדי למנוע מצבים כאלו. לא תמיד בהצלחה. חברות מובילות בשוק בתחום האבטחה ואנטי וירוס טוענות כי קצב ההתקפות והתפתחות הקודים משיג אותם לא פעם ולקוחות רבים מוצאים עצמם חשופים ללא יכולת התגוננות.

לכל ארגון עסקי יש גם רכיב Firewall בחזית הארגון מול האינטרנט, ועל Firewall זה מופעלים כלים של סינון ובקרה לעצירת חדירות של קודים זדוניים ווירוסים ברמה מסוימת.

לכל מערכות ההגנה הנ"ל – עד כמה שיהיו טובות ועדכניות – אין יכולת הצלחה של 100% !!! אולם בשום מצב לא ניתן לוותר עליהם או להמעיט בפעילותן רק כדי "לזרז" את הגלישה באינטרנט.

כאשר אנחנו נתקלים באיטיות בגלישה או בעבודה ברשת, לעיתים רבות לא מדובר בציוד לא תקין או "תקלה" ברשת. יתכן מאוד ומדובר במערכות ההגנה שלנו שסורקות ובודקות כל דבר שעובר ע"ג הרשת בניסיון לבדוק ולעצור ווירוסים וקודים נגועים. לא יהיה הגיוני להוריד את רמת ההגנות והסריקות ובטח לא "לוותר" לאתר מסוים רק כדי שנראה אותו עולה למסך מהר יותר, כשברקע הוא מסב נזק....

בכל מקרה של ספק מומלץ לפנות לאנשי ה IT ולברר איתנו מה הגורם לאיטיות ולבצע בדיקות סדירות למחשבים לסריקה וניקוי ולא להסתמך על האנטי וירוס בלבד.

לפרטים על קורס טכנאי מחשבים היכנסו לעמוד הקורס באתר, או לפרטים בהרחבה כנסו לאתר קורס מחשבים של המינהל הטכני

דברו איתנו בוואטספ