Наш Блог

הבלוג שלנו

כיצד שינו מכשירי הסמארטפון את לימודי בניית האתרים?

על המהפכה המדהימה שהביאה ההמצאה שנקראת "אינטרנט", אין צורך להכביר במילים. כל כך הרבה נכתב על השינויים שקרו בעולם מאז הפך להיות מחובר לחלוטין. אבל מהפכה נוספת, בסדר גודל לא קטן, קרתה בשנים האחרונות ממש מתחת לאף שלנו. היא משפיעה ישירות על הדרך שבה אנחנו רואים את האינטרנט ושואבים ממנו מידע. המהפכה הזו היא הכניסה המהירה והמוחלטת כמעט של הטלפונים החכמים לכיס של כל אחד ואחת מאתנו. העובדה שעכשיו רובנו קוראים באתרי החדשות שלנו בפורמט צר יותר אולי נשמעת זניחה, אבל היא למעשה משנה לחלוטין את תעשיית בניית האתרים, ודורשת מהמפתחים פתרונות יצירתיים לבעיות חדשות.

מהי בנייה רספונסיבית ומה חשיבותה לתעשייה ולמשתמשים?

עד כניסת הטלפונים החכמים, בניית אתר הייתה צריכה להתאים למחשבים אישיים בלבד. עם כניסת הטלפונים לחיינו, הייתה זו אחריות יצרני הטלפונים לוודא שנוכל לראות את האתרים בצורה נוחה וידידותית למשתמש. אך היום, כאשר יותר מחצי מכמות הכניסות לאתרים רבים נעשית ממכשירים חכמים, הכוח נמצא בידי יצרני הטלפונים, והאחריות על יצירת נגישות נופלת על מתכנני האתרים. אתר שרוצה להיות נגיש לכל לקוחותיו, חייב ליצור גרסה ניידת של האתר. אך גרסה ניידת היא פתרון מיושן במונחים של היום. כיום, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו HTML 5 ועיצוב בעזרת CSS3, מאפשר בניית אתר "רספונסיבי", שמגיב בעצמו למכשיר דרכו גולשים, ומשנה את צורת האתר כדי להפוך לנוח ונגיש יותר בכל מדיום דרכו גולשים את האתר (טלפון, טאבלט, מחשב נייד או שולחני).

לא, זה לא אותו דבר כמו לבנות אפליקציה

הרבה אנשים מתבלבלים בין יצירת אתר רספונסיבי לבניית תוכנות ייעודיות עבור טלפונים חכמים. למעשה, בניית אתר רספונסיבי לא מתבצעת על מכשירים חכמים, אלא עבורכם. זהו חלק מובנה בקוד של האתר, שדורש ממנו לזהות את המכשיר ממנו גולשים, ובאופן חכם ודינמי ליצור גרסה של האתר, שתתאים את עצמה לגודל המדויק של המסך, ותציג את כל המידע, כולל קישורים, תמונות, טקסט וכפתורים, עבור כל מי שמגיע לאתר. השינוי המהותי הזה דורש בנייה מחודשת של אתרים קיימים, ושינוי תפישתי רחב היקף בבניית אתרים חדשים. יש צורך בהטמעת הטכנולוגיות החדשות שצוינו קודם לכן, מה שנדחה על ידי התעשייה במשך שנים רבות.

אז מה למעשה נדרש בסופו של דבר מהמתכנת?

המתכנת, יחד עם מוסדות המלמדים בניית אתרים, עוברים לבנייה באמצעות הטכנולוגיות החדשות. היום, צריך להבין את המשתמש יותר מאי פעם. להבין איך הוא צופה באתר וכיצד הוא ישתמש בו בהתאם למכשיר ממנו הוא גולש. לא צריך רק לעצב אתר תקין ויציב, אלא אתר גמיש שמתאים את עצמו. זהו שינוי בחשיבה וגם בידע הטכני שצריך להיות למתכנת. חשוב לוודא, לפני שמתחילים ללמוד את התחום, כי מוסד הלימודים מציע לימודי בנייה רספונסיבית, ושהוא משתמש בשפות התכנות החדשות והמתקדמות ביותר בשוק נכון להיום.

דברו איתנו בוואטספ