Наш Блог

הבלוג שלנו

הכל אודות לימודי אנימציה- יותר שליטה בתוכנה מאשר כשרון גרפי

מהפכת האינטרנט והחידושים הטכנולוגיים בעולם המחשבים שינו באופן דרסטי גם את עולם האנימציה. פעם סרטי אנימציה נוצרו בעבודת יד, כאשר האנימטור מצייר במו ידיו סצנה אחר סצנה. כיום, כל סרטי האנימציה המפורסמים שראיתם בשנים האחרונות בקולנוע נעשים באמצעות תכנות מחשב. האנימציה הממוחשבת הולכת ותופסת מקום מרכזי בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע, בתחום משחקי המחשב ואף בעולם העסקים. גם אם אין לך כשרון גרפי יוצא דופן, תוכל ליצור סרטי אנימציה מדהימים, אם אתה שולט בתוכנה. הגבול הוא עד כמה רחוק הדמיון שלך יכול להגיע...

מה ניתן לעשות עם לימודי אנימציה?

לימודי אנימציה מאפשרים כיום התפתחות מקצועית במגוון תחומים. ראשית, בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה- כאמור, כל סרטי האנימציה שנוצרים בשנים האחרונות, החל משרק ועד אוואטר, נעשים באמצעות תכנות אנימציה ממוחשבות. באמצעות שליטה בתכנת אנימציה, אתה יכול להפוך לבורא עולמות מופלאים, שבמאי קולנוע רגיל בחיים לא היה מצליח לביים. דלת נוספת שיכולה להיפתח בפניך היא בתחום עיצוב משחקי מחשב. אם פעם משחקי המחשב היו מסתפקים בגרפיקה ברמה בסיסית, המשחקים החדשים מרשימים ברמה גבוהה של הנפשה בתלת מימד, והכל כמובן בזכות תכנות אנימציה מתקדמות. גם עולם העסקים אימץ את האנימציה הממוחשבת ככלי שיכול לשרת את הקידום העסקי. כחלק מהמאמצים לעמוד בתחרות הקשה בשוק, חברות רבות משקיעות באתר אינטרנט אשר מייצג את החברה ברשת ויוצרות סרט אנימציה כסרטון תדמית של החברה. האנימציה הממוחשבת נכנסה לתחומים מקצועיים נוספים, למשל בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים. אדריכל שרוצה להתפתח מבחינה מקצועית יכול ללמוד תכנת אנימציה ולהחליף את הסקיצות בעבודת יד בעיצובים ממוחשבים בתלת מימד. האנימציה יכולה לשרת גם את עולם הרפואה והביולוגיה- כך למשל ניתן להחליף דיסקציה של בעלי-חיים לצורך לימודי אנטומיה בהדמיה ממוחשבת ובכך למנוע התעללות בבעלי-חיים.

אלו תכנות כדאי ללמוד?

כיום קיימות מספר תכנות אנימציה מתקדמות, ובחירת התכנה תלויה גם בשימוש שתרצה בה בעתיד- האם תרצה ליצור סרטי אנימציה בתעשיית הקולנוע, לעצב חללים כאדריכל, ליצור משחקי מחשב ועוד. הנה כמה מהתכנות המובילות כיום :

        -            תכנת Maya : נחשבת לתוכנה הכי מתקדמת כיום בתחום יצירת סרטי אנימציה. יכולה לשמש ליצירת סרטי אנימציה בקולנוע, ליצירת קומיקס בתלת מימד, ליצירת סרטוני תדמית לחברות ועוד.

        -            תכנת After Effects : קורס אפטר מעניק כלים מקצועיים לעריכה של תוכן וידאו ויצירת אפקטים ויזואליים מרשימים. בשילוב עם לימוד תכנת אנימציה נוספת (כגון Maya ), הקורס יכול להקפיץ אותך ברמה מקצועית.

        -            תכנת  3D-Max : התכנה מיועדת ליצירת גרפיקה בתלת מימד. היא מתאימה בעיקר ליצירת משחקי מחשב, סרטוני פרסום והדמיות בתחום העיצוב פנים ואדריכלות.

איפה לומדים אנימציה?

בארץ קיימים כיום מגוון מכללות ומוסדות אשר מציעים קורסים באנימציה. כיצד לבחור ביניהם? מלבד שיקולים כגון קרבה לאזור המגורים וגובה שכר לימוד, כדאי לקחת בחשבון גורמים נוספים: אלו תכנות נלמדות- כדאי לבחור מקום שמלמד את התכנות שנחשבות כיום למתקדמות ביותר בתחום; מספר התלמידים בקורס (כדאי ללמוד בקבוצות קטנות); באיזו מידה המרצים מקצועיים והאם הם ימשיכו ללוות אותך בצעדים הראשוניים של ההשתלבות המקצועית שלך ויעזרו לך לפתח קשרים בתעשיית הקולנוע; האם תסיים את הקורס עם תיק עבודות שתוכל להציג למעסיקים פוטנציאליים; האם סטודנטים אחרים ממליצים ומביעים שביעות רצון מאותו מוסד לימודים.

דברו איתנו בוואטספ