Наш Блог

הבלוג שלנו

החשיבות של טכנאי שרות למיזוג אוויר ומוצרי חשמל ביתיים לעסק

כיום כל עסק, קטן כגדול, כולל מגוון מוצרי חשמל ומערכות מיזוג אוויר שונות. מדובר במוצרים בסיסיים לעסק הפועלים על בסיסי יומי. מוצרי החשמל הנפוצים ביותר אותם נמצא בעסק: מקררים, תנורי אפיה, מיקרוגלים, מדיחי כלים ועוד. בענף ההסעדה ובמפעלים תעשייתיים נמצא מקררים תעשייתיים גדולים וחזקים יותר. כמו כן, האקלים הישראלי השורר ברוב ימות השנה בישראל מחייב שימוש במאווררים ומזגנים ביתיים ותעשייתיים על מנת להקל על החום הבלתי נסבל.

תפקודם התקין של מוצרים אלה חשוב מאוד להתנהלות בריאה של העסק. תקלות במערכות הקירור ובמוצרי החשמל יכולים להוות לטרדה בלתי נסבלת עבור העובדים, מה שיתבטא בירידה בתפוקת עבודתם. יותר מכך, במקרים קיצוניים יותר תקלות חוזרות ונשנות עלולות להוביל לכך שהעובדים יימאסו במקום עבודתם ויינטשו אותו. נטישה זו גורמת להפסד כפול לחברה – הן מבחינת ירידה בכוח האדם והן בשם הרע שיידבק לה.

מוצרי חשמל וקירור, כמו כל מוצר טכני, אינם מוצרים שמחזיקים לנצח. אמנם יש מוצרים חזקים יותר וחזקים פחות אך בסופו של דבר מדובר במוצר עם אורך חיים מסוים. מה שכן ניתן לעשות הוא להאריך את חיי המוצר ולשמור על איכותו באמצעות תחזוקה טובה ויעילה.

טכנאי שירות למוצרי חשמל ביתיים

כאן נכנסים לתמונה טכנאי השירות השונים שתפקידם לאתר ולתקן תקלות שונות במוצרי החשמל והקירור. טכנאי שירות מוצרי החשמל הביתיים לומד לאתר תקלות שונות – נפוצות ושכיחות פחות במגוון מוצרי חשמל ביתיים – מייבשי כביסה, מדיחים, תנורי אפיה ועוד. הטכנאי לומד את יסודות החשמל והאלקטרוניקה ומתנסה באופן מעשי באיתור ותיקון התקלות של מגוון מכשירים באמצעות ציוד מתאים.

טכני מיזוג אוויר וקירור

טכנאי מזגנים והקירור לומד גם כן את יסודות החשמל והאלקטרוניקה עם התמקדות בתרמודינמיקה. במהלך הלימודים הטכנאי לומד כיצד לבנות יחידות קירור ומתקני קירור שונים וכן לאתר/לתקן תקלות ולתחזק את המערכות באופן שוטף ע"י החלפת וניקוי מסננים במזגנים, החלפת שסתומים, בקרה על איכות הקירור והקפדה על התקן של מוצרי קירור תעשייתי: חדרי קירור, מקררי תצוגה, מחסני קירור, מקפיאים ועוד..

 

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים טכנאי לעסק?

מוצרי חשמל ומערכות מיזוג האוויר המתקדמות של היום עולות לא מעט כסף ומומלץ לבחור בטכנאים מוסמכים אשר עברו הכשרה במקום מוסמך. תמיד ניתן לחסוך כמה שקלים ולהעסיק "טכנאים" שאינם עברו הכשרה מקצועית ואיכות עבודתם מוטלת בספק. בסופו של דבר הזול עולה ביוקר, ועבודה לא מקצועית עלולה לגרום לנזקים עבור המוצרים ולבזבוז של כסף רב. טכנאי מקצועי ומוסמך יבצע את העבודה באופן מסודר ומקצועי "על פי הספר" ויספק אחריות על עבודתו. הידיעה כי יש איש מקצוע שניתן לסמוך עליו תאפשר לבעל העסק לעבוד בראש, ללא טרדה בנושאים טכניים אלה.

דברו איתנו בוואטספ