Наш Блог

הבלוג שלנו

מי מתקן לכם את האייפון

כ-1.2 מיליון ישראלים מצויידים באייפון ול-4 מתוך 10 ישראלים יש סמארטפון  מתוחכם, כך פורסם באתר כלכליסט.

ההיצמדות לאייפון כידוע היא "החתונה הקתולית הדביקה החדשה" לכל אוהד נייד שבלחיצת מקש מצ'וטט בפייסבוק, משתמש באפליקציות, מצלם, מתעד, מעלה לאתרים, מוריד מאתרים, מגיב, שולח ולא דוחה אפילו שיחה אחת מהנייד שלו, אפילו אם הוא בדייט רומנטי ראשון...

כך התחברנו בקלי קלות, בהיזקקות נואשת שמעלה את השאלה המבוקשת "מה עשינו עד היום בלי אייפון ?" נדמה כאילו לא הייתה דינמיקה, לא היו חיים, לא עסקים, פגישות, דייטים, החלטות, העולם עצר מלכת ונסוג בריגרסייה...

וכמו כל מכשיר שימושי מאוד, גם לאייפון יש בלאי ותיקונים שצריך לתקן ומהר- כי מי יכול לחיות היום דקה בלי הסמארטפון או האייפון שלו.

לא תמצא היום כמעט מישהו שלא לוקח איתו את הנייד שלו לכל מקום ולא עוזב אותו ואת עצמו לבד... ולא- לא רק בגלל העלות שלו, בגלל הסימביוזה ביניהם.  הוא בכיס, ביד, על השולחן לידו, הוא במקלחת בשירותים וכן- הוא גם לפעמים נופל לשם, והרבה פעמים זה קורה כי שכחת שהוא שם או שפתאום הוא מצלצל ואז אתה מנסה להטיס אותו מהכיס ואיכשהו בטעות, ממש בטעות הוא נוחת ישר לתוך קרקעית הבית כיסא במקום הכי חשוב בעולם...

ומאז שהאייפון נכנס לשירותים ולכל מקום יחד איתך, ועובר "תאונות" כאלה ואחרות, יש גם אין ספור מעבדות לתיקון אייפון, וכל מעבדה לתיקון אייפון מתהדרת בניסיון, בחלפי המקוריים שלה ובשירות הזריז והמהיר, גם אם צריך  לשלוח אליך שליח, כדי שלא תיפרד מהחיים שלך ליותר מדי זמן.

אבל כשבוחרים מעבדת אייפון לתיקון מכשיר, צריך לבחור אותה בפינצטה שכן, ככל שמספר משתמשי האייפון בישראל עולה, כך צצות להן כמו בכל תחום, עשרות מעבדות לתיקון אייפונים בלתי מורשות, עם חובבנים ולפעמים אפילו מדובר על בני נוער וסטודנטים מתוחכמים שמצליחים לפצח את הקוד הגנטי של האייפון ולנפנף בנצחון על תקלה שהם הצליחו להתגבר עליה.

מאוד יכול להיות שהם גרמו לאייפון נזק, אבל את זה לפעמים אי אפשר לדעת מיידית וכיוון שתיקון חובבני למכשיר כל כך חכם עלול לגרום לו נזק, כדאי מאוד שרק בעל מקצוע ותיק, מורשה ומנוסה יתקן לך את האייפון במעבדת אייפון כי אחרת זה עוד יעלה לך ביוקר.

השוק הפרוץ של מעבדה לתיקון אייפון אינו נוגע רק לאיכות התיקון ולשימוש בחלקים מקוריים, אלא גם לפערים בין המחירים ומבדיקה שערכנו עולה כי עלות החלפת מסך לדוגמה יכולה לנוע בין 450-850 ₪, כלומר לפעמים עד פי שניים מהמחיר הסביר והשפוי.

אפשר להאשים במציאות הזו, את אפל יצרנית אייפון שלא פתחה בארץ מעבדה רשמית שלה לתיקון אייפונים, ומה שנותר ללקוחות כאחריות על המכשיר, הוא רכישת ביטוח אצל חברת הסלולר המתבררת לעיתים כבלתי כדאית כלכלית שכן, את חברת הסלולר ניתן לתבוע אחת לשנה, ועל תיקונים יש גם עלות עצמית שלעיתים היא כעלות תיקון המכשיר במעבדה לתיקון אייפון. במקרים רבים החברות לא מוכנות לבטח מכשירים שלא נקנו דרכן ויש גם תיקונים שמעבדות חברות הסלולר לא עושות כמו למשל ניקוי קורוזייה באייפון.

וכמו שצצות מעבדות בשוק שמגלגל כ-9 מיליון ₪, צצים לאחרונה גם הרבה מוסדות לימוד המציעים תוכנית לימודים למקצוע טכנאי אייפונים, עם הכשרה מעשית במעבדה לתיקון אייפון, כי עם תיאורייה מסתבר אי אפשר לפצח את התקלות של החומרה החכמה ולאייפון רכיבים זעירים משוכללים שצריך ידע וניסיון כדי להבין בהם משום שלדוגמה תיקון חומרה באופן חובבני עלול לגרום לתקלה חוזרת וביצוע בלתי מקצועי של תהליכי תכנות בעת פריצת אייפון או שדרוג גרסה, עלול לגרום לנזק בלתי הפיך.

ומכיוון שאייפונים הם המכשיר הכי "חם" היום בשוק הסלולר ומהווים 60% ממנו, מאוד יכול להיות שיש הרבה עבודה לטכנאי אייפון במעבדת תיקון אייפון, אבל עכשיו לך תמצא את מוסד הלימוד שלא מוכר לך "לימוד מזוייף", ממש כמו האייפונים המזוייפים שמציפים את השוק, אותם צריך לבדוק וגם את מוסדות הלימוד.

דברו איתנו בוואטספ