Наш Блог

הבלוג שלנו

עבודה בחו"ל לאקדמאים

המאמר בחסות אמדור פורטל עבודה בחו"ל - www.amador.co.il

עבודה בחו"ל אמנם מזוהה בעיקר עם צעירים שעומדים מאחורי עגלות מכירה בקניונים ומרכזי מסחר ומנסים לשכנע את העוברים ושבים לרכוש את המוצרים שבה (לרוב מוצרי ים המלח), אולם כדאי לדעת שבשנים האחרונות התרחב משמעותית קהל היוצאים לעבוד בחו"ל, וכיום זוהי אוכלוסייה מגוונת מאוד שכוללת בין השאר אקדמאים רבים.

היתרונות של עבודה בחו"ל

קל להבין מדוע ישראלים רבים ובפרט אקדמאים במגוון תחומים יוצאים לעבוד בחו"ל לפרק זמן זה או אחר:

* הרחבת מנעד האפשרויות - כשמחפשים עבודה בשוק התעסוקה המקומי, האפשרויות, מן הסתם, מוגבלות למדי. כשמרחיבים את אזור החיפוש וכוללים בתוכו גם את ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, מדינות אירופה השונות ועוד, האפשרויות, באופן טבעי, רבות הרבה יותר וניתן להגיע לעבודה מתגמלת יותר. בפרט נכונים הדברים לגבי אקדמאים, שבארץ, במקרים רבים, נאלצים להתפשר ולבחור בעבודה שאינה מתאימה להם.

* אתגר מקצועי מרתק - כשם שאך טבעי ששחקן כדורסל ישראלי מצליח ישאף לשחק ב- NBA, ושחקני קולנוע ינסו את מזלם בהוליווד, כך הדבר לגבי אקדמאים שמבקשים ליהנות מאתגרים מקצועיים אמיתיים.

* אתגר אישי מעצים - במקרים רבים עבודה בחו"ל היא גם חוויה מכוננת המלמדת את האדם רבות על עצמו ומחזקת מאוד את הביטחון העצמי שלו (בזכות היציאה מאזור הנוחות וההצלחה בהתמודדות עם משברים שונים).

* התקדמות במסלול האקדמי - אקדמאים היוצאים לעבוד בחו"ל יכולים גם להמשיך את לימודיהם לתארים מתקדמים במיטב האוניברסיטאות בעולם, ובמסלולים שכלל לא קיימים בארץ.

* טיולים מלהיבים - העולם שופע שכיות חמדה מסוגים שונים, בין אם כאלה המצויות בחיק הטבע ובין אם כאלה אורבניות, תרבותיות וכו'. היוצאים לחו"ל למטרת עבודה מנצלים את הזמן הפנוי לטובת טיולים ובילויים שהופכים לחוויות בלתי נשכחות ותורמים להנאה הרבה מהעבודה מעבר לים.

* פסק זמן - המציאות הכלכלית, החברתית והבטחונית בארץ, אין זה סוד, היא לא פשוטה, ואין מי שלא מרגיש שהוא לא זקוק מעת לעת להפוגה מהשגרה המלחיצה. עבודה באחת ממדינות העולם השלוות מקנה את פסק הזמן הכל כך חשוב הזה וגם מעניקה פרספקטיבה טובה לגבי החיים באופן כללי.

עם המשפחה או בלי?

האקדמאים שמחפשים עבודה בחו"ל הם במקרים רבים אנשים מבוגרים שכבר הספיקו להקים משפחה, ובהתאם הדילמה העיקרית לקראת מעבר לחו"ל לפרק זמן זה או אחר היא האם לנסוע עם בן/בת הזוג והילדים או בלעדיהם.

באופן טבעי ככל שפרק הזמן המיועד לעבודה בחו"ל ממושך יותר כך סביר יותר להניח כי בני המשפחה יצטרפו למסע ולחוויה. באופן כללי מומלץ לעשות כל מאמץ לנסוע בהרכב מלא, גם אם לבן/בת הזוג עלולה להיגרם פגיעה מסוימת בקריירה שלהם, וזאת על מנת לחזק את הלכידות המשפחתית ולאפשר לכל בני המשפחה ליהנות מהחוויה הייחודית.

דברו איתנו בוואטספ