Наш Блог

הבלוג שלנו

לימודי עיצוב מול לימודי תכנות

אם אתם יצירתיים, בעלי יכולת ירידה לפרטים ומחשבה מחוץ לקופסה, אתם בוודאי מחפשים תחומי לימודים שבהם היכולות החשובות האלה יהיו לכם לעזר. סקירה של מקצועות הלימוד המוצעים כיום צפויה למצוא לא מעט התאמות אפשריות, ומכאן שאתם צפויים להיתקל בדילמה. בהתחשב בעובדה שהבחירה עשויה להשפיע על החיים שלכם גם בטווח של עשרות שנים קדימה, ברורה החשיבות שלה.

במאמר הנוכחי אנחנו ננסה להבחין בין שתי אופציות לימוד פופולאריות מאד כיום: מצד אחד של המשוואה לימודי עיצוב, על סוגיהם השונים, ומן העבר השני – לימודי תכנות. בין התחומים האלה יש קווי דמיון (חלק מהתכונות הנדרשות ללימודים ולעיסוק בהם או העבודה עם המחשב) אך גם נקודות שוני רבות יותר, ובעיקר – כל אחד מהם מציע חוויית לימודים שונה ואפשרויות תעסוקה מגוונות עם תום הלימודים. אם אתם מתלבטים בין התחומים האטרקטיביים האלה, כדאי שתמשיכו לקרוא.

לכל מקצוע יתרונות משלו

כאשר נכנסים לעובי הקורה ובוחנים את הסילבוסים, אפשר להבחין בהבדלים מהותיים בין עיצוב לבין תכנות. לימודים אלה עוסקים בתכנון מוצרים במטרה לאפשר להם לענות על פרמטרים מובהקים, לרבות שימושיות נוחה, מראה חיצוני אטרקטיבי וכן הלאה. זהו תחום רחב עד מאד, הכולל בתוכו מספר מקצועות נפרדים: עיצוב גרפי, עיצוב אופנה, עיצוב מוצר, עיצוב פנים, עיצוב מבנה וסביבה ועוד. בלי קשר לתחום בו בוחרים, הלימודים והמקצוע מאפשרים לבטא את היצירתיות של האדם ולהעניק לו את היכולת לעצב מוצרים, פלטפורמות או מבנים באופן שישפיע על חייהם של רבים ברחבי העולם. לימודי עיצוב נחשבים למעניינים מאד, כוללים תיאוריות מגוונות, וכמובן – גם כלים מעשיים בעבודתו של המעצב: תוכנות עיצוב גרפי, למשל.

לימודי תכנות מכניסים אותנו לספרה אחרת לחלוטין. הלימודים עוסקים בהליכי הכתיבה, הבדיקה והתחזוקה של קודי המקור בתוכניות מחשב. המתכנת למעשה מתכנן שלל מוצרים ומפתח אותם: תוכנות, משחקים, אפליקציות למובייל, אתרי אינטרנט וכן הלאה (מובן שכל תחום עשוי להיות מקצוע משל עצמו). הלימודים האלה מעניקים משקל להיבט הטכני ולהכרת שפות התכנות, אך מצריכים מחשבה עמוקה, יכולת ניתוח ויצירתיות. הם פותחים את הדלת לשלל מקצועות ותפקידים, כשיתרון משמעותי הוא שהמשכורת של המתכנת היא לרוב גבוהה, אפילו בשלב התחלתי.

מגוון רחב של תכניות

לא ניתן לדבר על האטרקטיביות של כל אחת מתוכניות הלימוד, בין אם לימודי עיצוב ובין אם לימודי תכנות, מבלי להתייחס להבדלים שבוודאי קיימים בין מוסדות הלימוד השונים והתכניות שהם מציעים. כאשר בוחרים תכנית, חשוב לראות מהם נושאי הלימוד שלה, כאשר בתחומים אלה נדרש בכל מקרה עיסוק פרקטי לא מבוטל – לכן, תכניות שמעניקות לכך דגש מהותי, כולל יצירת תיק עבודות, יכולות לקבל עדיפות. בכל מקרה, מדובר במקצועות אטרקטיביים מאד שצריכים להישקל בחיוב עקב מעלותיהם.

דברו איתנו בוואטספ