Наш Блог

הבלוג שלנו

דרך חדשה לקריירה מאתגרת – הסבת אקדמאים להוראה

אתם יודעים שקשה מאד להוציא את הלימודים האקדמיים ממסלול החיים של הישראלי הממוצע: ההנחיה היא שאנחנו פשוט "חייבים" להירשם ללימודים אקדמיים. המטרה בסוף הדרך היא לקבל את ההכשרה שתאפשר מציאת עבודה בתחום הנלמד. ואכן, כעת אתם נמצאים בנקודת הזמן הזו, עם השלמת הלימודים. בין אם ניסיתם או טרם ניסיתם לעסוק במקצוע הלכה למעשה, אתם חוששים שזה לא זה. עולות אצלכם מחשבות שהמקצוע שבחרתם פחות מתאים לכם, איננו מממש את הפוטנציאל שבכם או מציע תנאי עבודה ירודים מכפי שחשבתם. או-אז אתם חושבים על האפשרות של הסבת מקצוע להוראה ולחינוך, ומבינים שבזה הרגע יכול להיות שמצאתם את מסלול החיים האידיאלי עבורכם.

היתרונות של הסבת מקצוע

בשנים האחרונות הביקוש לביצוע הסבת אקדמאים להוראה עלה בצורה משמעותית, מה שאינו צריך להפתיע אתכם אם בוחנים את המעלות האפשריות שלו. דבר ראשון, הסבה זו מתאימה כמו כפפה ליד לאנשים שרוצים לקבל בעבודה שלהם את אחד הערכים המוספים המשמעותיים ביותר שיש – לחנך וללמד את הדור הצעיר יותר, בין אם בבתי ספר ובין אם במסגרות חינוך אחרות (מחינוך מיוחד ועד למוסדות להשכלה גבוהה). העברת ידע לאחרים היא תמיד משמעותית ובעלת השפעה חיובית מאד על אחרים, אחת הדרישות המרכזיות שרבים מעמידים לעצמם בעבודה שלהם. תחושת הסיפוק במקצוע הזה היא גבוהה, וכך גם האתגר מדי יום ביומו. שימו לב לעובדה חשובה מאד: כשמבצעים הסבה של אקדמאים להוראה, ממש אין צורך לוותר על מה שנלמד במשך שנים. אפשרות מקובלת מאד היא להעביר לתלמידים את התכנים בתחום אותו למדתם, ובו אתם אמורים בהחלט להיות בקיאים בשלב הזה של חייכם. ההסבה מאפשרת לקבל את הכלים להוראה, לחינוך ולהעברת החומר, ובדרך כלל ניתן ליישם אותה כמעט על כל תחום לימודים בלי יותר מדי מאמץ.

תוכניות הלימודים בתחום

הפופולאריות ההולכת וגוברת של לימודי הסבה להוראה הגדילה את אפשרויות הלימוד בתחום במהלך השנים. כיום אפשר למצוא מסלולים שונים הנבדלים ביניהם באופן ההכשרה, אבל מנגד מציגים שורה תחתונה זהה: בסופם מתקבלת תעודת הוראה, על פי ההגדרה שלה. לפעמים התעודה מקנה אפשרות להוראה במקצוע מסוים (תעודת הוראה לחינוך מוזיקלי, למשל), ולעיתים במסגרות לימודים ספציפיות. על כל פנים, הלימודים בתחום הזה עשויים להיות מרתקים בכל קנה מידה למי שמקנן בו "חיידק" ההוראה. הם כוללים תשתית תיאורטית נרחבת (לא תאמינו עד כמה גוף הידע של עולם ההוראה עצום בגודלו), התנסויות מעשיות, סימולציות, סדנאות, למידה בקבוצות, סיורים במוסדות חינוך וכן הלאה. בכך, למעשה, מסתתר יתרון נוסף של לימודי ההסבה בהשוואה לתכניות לימודים אקדמיות רבות: ההכנה של הסטודנט כאן היא לעולם העבודה, "העולם האמיתי", ומכאן שהדרך שלו למציאת עבודה צפויה להיות קצרה. ממש אי אפשר לומר את זה על רוב המקצועות שלומדים במוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל כיום.

דברו איתנו בוואטספ