Наш Блог

הבלוג שלנו

על קורסים, הכשרות מקצועיות וזכויות עובדים

כיום מרבית החברות והארגונים הגדולים, שולחים את העובדים שלהם להכשרות מקצועיות וקורסים טכניים, ביניהם ניתן למצוא קורסים כגון: קורס תוכניתן, טכנאי סלולר, טכנאי PC, טכנאי מזגים, מכשור רפואי ועוד. במסגרת הקורסים וההכשרות, העובדים מתמחים ומעשירים את הידע המקצועי שלהם וכך יכולים למלא תפקידים נוספים בתפקיד הקיים שלהם. מה שחוסך המון כסף למעסיקים, שכן אם לא היה כך, הם היו צריכים להעסיק עוד אדם שיבצע את התפקיד (שגם ככה העובד יכול ללמוד איך לבצע אותו באמצעות ההכשרה או הקורס המקצועי). מעבר לכך, יש יתרון גדול בשליחת העובד להכשרה או קורס, זאת משום שאלו יכולים לסייע לו להתקדם בחייו המקצועיים (ועוד יותר לתרום לו בפיתוח הקריירה שלו). כיום, קורסים והכשרות מוצעים לא רק על ידי המעסיק, אלא הם גם מוצעים לדורשי עבודה. אם אלו פונים למשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, הם יכולים להישלח מטעמם לקורסים והכשרות. כל זאת בחינם או במחיר מסובסד. המטרה היא להחזירם לשוק העבודה וכמה שיותר מהר.

הכשרה על חשבון העובד או המעסיק?

על פי החוק, הכשרה יכולה להיות במימון המעסיק או העובד, הדבר כמובן מותנה בהתחייבויות שונות של כל אחד מהצדדים. לדוגמה, יכול להיות מצב בו העובד התפטר בזמן ההכשרה המקצועית או אחריה ואז המעסיק יכול לדרוש ממנו לשלם את עלותה של ההכשרה וגם להחזיר את השכר שקיבל כאשר היה בהכשרה. זאת כמובן בתנאי שהסכום יהיה הולם וראלי. במידה ויש בעיה ואין הסכמה בין הצדדים, יכול העובד לפנות, לעורך דין מתמחה בתחום, במקרה זה עו”ד דיני עבודה. זה יבדוק את חוזה העבודה של העובד עם המעסיק ויראה שאכן עומד בכל התנאים על פי דיני חוזים ודיני עבודה.

איפה כדאי לעבור הכשרות מקצועיות?

ישנם לא מעט מכללות ברחבי הארץ המציעות מגוון גדול של קורסים טכניים ומקצועיים. כפי שנאמר לעיל, ניתן לצאת לקורסים אלו באמצעות המעסיק, בצורה פרטית או דרך משרד המסחר והתעשייה. לפני שאתם סוגרים על קורס או הכשרה, מומלץ לבדוק המלצות על המקום (אם אפשר לבקש, לדבר עם בוגרי הקורסים) וכמו כן, לבדוק מידע באינטרנט (באתר הרשמי או בדף הפייסבוק של המכללה). מעבר לכך, חשוב מאוד לא לשכוח גם לערוך סקר שוק לגבי מחירי הקורסים, כך תוכלו לקבל הערכה לגבי עלות הקורס או ההכשרה. השקיעו בקורס ובהכשרה ותוכלו להתקדם בתפקידכם ולהעשיר את הידע שלכם. שיהיה בהצלחה!

דברו איתנו בוואטספ