Наш Блог

הבלוג שלנו

מהי רמת השכר של מנהלי רשתות?

מקצועות טכניים מהווים מוקד משיכה עבור ישראלים רבים, הן בשל אופי העבודה הטכני וכמובן בשל תנאי שכר הולמים לחלק ניכר מהתפקידים, כשעם הזמן, הניסיון והוותק השכר אף עולה בהתאם. אחד מהתפקידים היותר מבוקשים כיום הם מנהלי רשתות. מדובר על תפקיד משמעותי בכל ארגון ובו נהנים אותם מנהלים מתפקיד משמעותי הנוגע למערכות המחשוב כשלצידו שכר הולם.

על מה אחראי בעצם מנהל רשת?

במסגרת תפקידו אחראי מנהל רשת על כל האמצעים המרכיבים את רשת המחשבים בתוך הארגון בו הוא עובד. בתוך כך, אחראי מנהל הרשת גם על ציוד החומרה הכולל, בין היתר, כרטיסי רשת, מודמים ומתגים ומכאן שעליו לדאוג לתחזוקת הציוד, ניטור הפעילות התקינה שלו, התקנתו, שחזורו בעת הצורך ועוד.

מהו השכר הממוצע של מנהל רשת בישראל?

על פי נתונים של אתר האינטרנט ALL JOBS השכר הממוצע החודשי למנהל רשת בישראל עומד, נכון ליולי 2021, על סכום של 9,464 ₪. נתון זה נשען בעצם על מספר פרמטרים הנבדקים על ידי האלגוריתם של האתר, המחשב, בין היתר, את שקלול המשכורות החודשיות שהזינו מנהלי רשתות תוך התבססות על שנות הותק והניסיון שלהם, התייחסות למדגמים מייצגים שעורך האתר בהתבסס על גודלם של סקטורים שונים בישראל ותוך כך התייחסות, זיהוי וטיפול בנתוני קצה חריגים שיש ועלו מאיסוף הנתונים כשאלו עלולים לפגוע במהימנות הנתונים.

שכרו של מנהל רשת בתחילת דרכו

מנהלי רשת בתחילת דרכם, שסיימו לא מכבר קורס מקצועי והצליחו להשתלב בתפקיד באחד מהארגונים או החברות, יזכו ברוב המקרים לשכר התחלתי של 6,000 ₪, כשבחלק מהמסגרות יוכלו להגיע אף לשכר של 8,000 ₪ ואף מעט יותר מכך. אלו המתחילים דרכם כמנהלי רשת יזכו לקחת חלק במספר תהליכים במקביל, שיאפשרו להם להתחיל ולהכיר את התפקיד מקרוב והפרקטיקה הנהוגה בו. בין היתר ילמדו ויכירו אותם מנהלי רשת חדשים את אופן ניהול היוזרים בארגון, טיפול בתשתיות כבלים וחומרה, תחזוקה והקמה של שרתים וכמובן לקיחת חלק פעיל במתן מענה מקיף וכולל של תמיכה טכנית לכלל העובדים בחברה בה הם עובדים.

שכרו של מנהל רשת בכיר

תפקיד מנהל רשת בכיר יהיה מי שעבר בהצלחה את המבחנים של חברת "מייקרוסופט" להסמכת MCSE - Microsoft Certificated Systems Engineer. הסמכת MCSE של "מייקרוסופט" מתמקדת בתהליכי הקמה, תכנון ותחזוקת רשתות מחשבים הנחשבות לרחבות בארגונים גדולים, כשאותם מנהלי רשת בכירים לעתיד נחשפים באותה הסמכה לאופן בו ארגונים וחברות אלו נוטים לצמוח ולהתפתח בטווחי זמן קצרים יחסית. עמידה במבחני MCSE, יחד עם צבירת ותק וניסיון, מביא מנהלי רשתות בכירים לקדם את הקריירה שלהם לשורת תפקידי ניהול בכירים, כשתחת אחריותם ניהול צוותים של עשרות עובדים במגוון רחב של תפקידים טכניים. כאן, נהנים אותם מנהלי רשת בכירים, בעלי תפקיד ניהולי, משכר חודשי שיכול להגיע לסכום של 22 אלף ₪. לצד אלו, מנהלי רשת בכירים ברשתות "לינוקס" (מערכת הפעלה שמקורה משנות ה-80 שרצה לרוב על גבי טלפונים חכמים ומחשבי לוח ומפותחת תחת כנפיה של "גוגל") כשלהם ניסיון של חמש שנים ומעלה נהנים, בחלק מהחברות, משכר חודשי של 32 אלף ₪.

כיצד ניתן להשתלב בתחום?

חשוב להדגיש כי לימוד התחום וכניסה אליו אינו מחייב דרישת סף לתואר ראשון, לבטח כשמדובר בשלבים התחלתיים של ניהול רשת. לצד זאת, מנהלי רשת שמצאו עצמם משתלבים בענף, צורכים לאורך השנים קורסים ייעודיים בטווחי זמן קצרים יחסית, כשאותם קורסים בעצם מעגנים סטנדרטים חדשים כיאה לעולם המחשבים הדינמי. מנהלי רשתות העומדים לאורך השנים במבחנים חיצוניים שעורכות חברות דוגמת "מייקרוסופט", "סיסקו" ו"לינוקס" פותחים לעצמם קשת רחבה של אפשרויות, הן בישראל ולבטח במשרות מקבילות בחו"ל, בין אם מדובר על מטה משרדים מרכזיים במדינות בולטות וכמובן במדינות מתפתחות שבהן מוקמים מטות של חברות מובילות דוגמות מדינות בדרום מזרח אסיה, דרום אמריקה ואפריקה.

היכן ניתן לזכות בהכשרה מקצועית בישראל?

אחת המסגרות המקצועיות והמובילות בישראל להכשרה של מנהלי רשתות, לצד הכשרות נוספות בתחומים טכנולוגים שונים ומגוונים, היא מכללת המינהל הטכני. מכללה הקיימת למעלה מעשור ומאפשרת ליהנות מקורסים מקצועיים וממוקדים בתחום ניהול הרשתות. קורס ניהול רשתות במכללה מזכה את בוגריו בתעודה בינלאומית מטעם "מייקרוסופט" ופותח עבור הבוגרים את האפשרות להתחיל בקריירה ענפה, מעניינת, דינמית ומסקרנת ששכרה בצידה.

דברו איתנו בוואטספ