Наш Блог

הבלוג שלנו

כמה מרוויח מנעולן?

כמה מרוויח מנעולן?

תחום המנעולנות הפך עבור צעירים רבים לאפשרות תעסוקה רלוונטית בשנים האחרונות. עבור אותם צעירים מדובר בהכשרה יחסית קצרה של פחות מחצי שנה, שאיננה דורשת הוצאות נוספות לעומת לימוד מקצועות אחרים. אחד מהיתרונות של אלו שפנו ללמוד את תחום המנעולנות הוא היכולת בעצם לנצל את הכשרתם גם בעבודה בחו"ל. עבור צעירים ישראלים רבים, שיכולים כיום ליהנות מזכאות לאזרחות של אחת ממדינות אירופה, האפשרות לעבוד בחו"ל בתחום בו תהיה להם עבודה קבועה הופכת את השאלה לכמה מרוויח מנעולן לרלוונטית יותר מתמיד.

מה כולל תפקידו של המנעולן?

בטרם נרחיב את מכלול הידע המקצועי שכל מנעולן רוכש לאורך השנים, חשוב להדגיש כי תפקידו של המנעולן דורש, בראש ובראשונה, זמינות ומיידיות ביכולת לתת מענה זריז למקרים שיכולים לא פעם להיות דחופים, כשהצורך במנעולן יכול להיות הכרחי בהימנעות בפגיעה בחיי אדם. במסגרת הכשרתם זוכים המנעולים להכיר מקרוב את כלל הטכניקות לפריצה של כל סוג מנעולני הדלתות הקיימים בחללי דירות, משרדים ורכבים. פריצה של הדלתות נלמדת הן ברמה הטכנית של מנעולים מכניים ועד לימוד פריצה של מנעולים חשמליים ומורכבים יותר מבחינה טכנולוגית. לצד פריצת מנעולי דלתות, למדים המנעולנים לתפעל ולהרכיב צילינדרים, לפרוץ כספות שננעלו, לטפל במנעולים לאופניים וקטנועים ובעצם לתת מענה לכל סוגי הנעילות האחרות הקיימות כיום בתעשיות השונות. מנעולנים הנמצאים בתחום שנים רבות רואים במקצוע המנעולנות מקפצה ובסיס להתרחבותם בתחום האבטחה. אותם מנעולנים ותיקים מתמקצעים לאורך השנים בתחומים נושקים לתוך תחומים של אבטחה וביטחון ובעצם משמשים כאינסטנציה מקצועית רחבה בתחומים אלו וזאת תוך ידע נצבר רחב בתחום המנעולנות. אותו ידע וניסיון רב שנרכש עם השנים מתבטא כמובן ביכולת להשתכר בשכר גבוה יותר, בין אם מדובר על עבודה כשכיר ובין אם כעצמאי.

כמה יכול מנעולן להרוויח בישראל?

מנעולנים בישראל יבחרו לאחר הכשרתם אחת מהשתיים – לנסות ולהשתלב כמנעולן שכיר במסגרת כלשהי, בין אם במסגרת משרה מלאה או חלקית, או שיש ויבחרו להפוך למנעולנים העובדים כעצמאיים. מנעולנים הבוחרים לעבוד כעצמאיים מאפשרים לעצמם להרוויח יותר ממנעולנים שכירים אשר נהנים ממשכורת קבועה. מנעולנים צעירים שנכנסו לתחום לא מזמן יגלו כי המשכורות של מנעולנים כשכירים יהיו בהתחלה נמוכות יחסית ויגרדו את ה-6,000 ₪ בכל חודש. מנגד, מנעולנים ותיקים יותר, שאף התמקצעו בתחום וצברו ניסיון, יוכלו עם השנים להגיע למשכורת של 10,000 ₪ בחודש. האפשרות הקורצת למנעולנים צעירים לעבוד כעצמאיים טומנת בתוכה מחויבות גדולה הרבה יותר. אותם מנעולנים יידרשו להיות זמינים לכל אורך היממה ויהיה עליהם לקחת בחשבון כי לא פעם יצטרכו לענות לקריאות בשעות מאוחרות ואף להעניק שירות לקהל לקוחותיהם בסופי שבוע וחגים. לצד זאת, רבים מאותם מנעולנים עצמאיים בתחילת דרכם משקיעים סכומים לא מבוטלים על מנת לפרסם עצמם, כשזו הוצאה לא מבוטלת שחשוב לקחת בחשבון.

לעבוד כמנעולן כעבודה משלימה

אפשרות נוספת העומדת בפני צעירים המעוניינים ללמוד את תחום המנעולנות היא האפשרות לשלב עבודה זו כעבודה נוספת לצד עבודה קיימת כשכירים. השילוב של שכיר ועצמאי מאפשר לאותם מנעולנים לשמש כמנעולנים להם עוסק פטור, אשר נהנים גם מהאפשרות להרוויח הכנסה מאותו עסק קטן ללא הצורך בתשלום מע"מ למדינה. עבור חלק מאותם צעירים, שילוב מקצוע המנעולנות כעבודה משלימה מהווה פתרון נהדר ליכולת להשלים לעצמם את ההכנסה לה הם שואפים וזאת תוך היכולת להיות מחויבים בשעות שנוחות להם ובשליטה מלאה על הקריאות להם יוכלו לתת מענה. צעירים רבים רואים בשילוב מקצוע המנעולנות כעצמאיים, לצד היותם שכירים, את הדרך היותר אידיאלית מבחינתם להשתלב בצורה הדרגתית בתחום. כך בעצם, שומרים אותם צעירים על היכולת לשמור על הכנסה קבועה כשכירים והם אינם מרגישים תלות רבה מידי מבחינת הכנסה ממקצוע אותו סיימו ללמוד לא מזמן, כשבו הם עדיין לא נחשבים לוותיקים ומקצועיים דיו. השילוב של שכיר ועצמאי מאפשר עבור הרבה צעירים את המעבר היותר בריא לתחום המנעולנות ברגע שהם מרגישים יותר בנוח וכשהם מבינים שמדובר בתחום בו יוכלו להתפתח לכיוונים נושקים נוספים כפי שתיארנו קודם בכתבה.

בחירה במסגרת לימוד

צעירים הרואים במקצוע המנעולנות כר בטוח להתפתחות מקצועית ומימוש ביטחון כלכלי יכולים להתרשם מלא מעט מסגרות בהם ניתן ללמוד את מקצוע המנעולנות, כשלבחירה במסגרת לימוד מקצועית יש בה להפשיע על יכולת ההשתכרות וההצלחה בעתיד. אחת מהמסגרות הוותיקות והמקצועיות ללימוד מקצוע המנעולנות היא המינהל הטכני המאפשר לצעירים ליהנות מ-קורס מנעולנות PLS בשני מסלולים לבחירה – מסלול ערב של פעם בשבוע ומסלול פרטני מואץ של מדריך ותלמיד.

דברו איתנו בוואטספ