Наш Блог

הבלוג שלנו

הסבת אקדמאים למקצוע ההנדסאות

  אקדמאים רבים לאחר תואר ראשון או שני מוצאים את העבודה שלהם כלא והם מעוניינים לעשות הסבה למקצוע אחר. למעשה, אחוזים ניכרים מאוכלוסיית האקדמאים אינם עובדים בתחום אותו למדו בתואר הראשון. אחת מההסבות הנפוצות בקרב אקדמאים הינה הסבת אקדמאים להוראה וכמו כן אקדמאים רבים מעוניינים לעשות הסבה למקצוע ההנדסאות. הסבה מאפשרת להשלים את הלימודים הנדרשים על מנת לעשות הסבה לתחומים רבים כמו עבודה סוציאלית, הסבה לתחום ההייטק ועוד. מכיוון שלאחר התואר הראשון האקדמאים כבר ביצעו קורסים רבים, ניתנת להם ההזדמנות להשלים למקצוע אחר בתקופה קצרה.

לימודי מקצוע הנדסאות כהסבה לאחר תואר

הנדסאים הינם אנשי מקצוע המבוקשים בשוק העבודה. היכולת לעשות הסבה לאחר תואר ראשון במשך שנתיים עד שלוש שנים ולאחר מכן להתחיל ולהתברג בשוק העבודה מאפשרת לאקדמאים רבים לשנות כיוון ולעסוק בתחום שמעניין אותם כמו הנדסאות. מכיוון שתנאי הקבלה ללימודי הנדסאות הינם נוחים כי אין צורך במעבר מבחן פסיכומטרי אלא רק בקבלת תעודת בגרות בתחומי השפה העברית, אנגלית ומתמטיקה בהצלחה, בעלי תואר ראשון או שני יכולים להתקבל להסבה זו בקלות יחסית. מכיוון שלימודי ההנדסאות יכולים להתקיים גם בשעות הערב, אנשים רבים מוצאים את לימודי ההנדסאות כנוחים ומצליחים להעביר את תקופת הלימודים מבלי לפגוע במשכורת החודשית שלהם. בנוסף, ניתן למצוא מוסדות לימודים למקצוע ההנדסאות במקומות רבים בארץ כמו גם מוסדות הסבת אקדמאים להוראה. כמו כן חשוב לציין שלימודי ההנדסאים כוללים מבחנים אותם יש לעבור בהצלחה, לאחר סיום הלימודים, ניתן ליהנות מהיתרונות הרבים שלאחר הסבה למקצוע ההנדסאי.

יתרונות בהסבה להנדסאות

כאשר אדם מחליט לעשות הסבה לתחום חדש, הוא יכול לבחור בין שלל תחומים. אנשים רבים בוחרים בהסבה ללימודי הוראה על מנת לחנך ולעצב את דור ההמשך, אחרים בוחרים לעבור לתחום העבודה הסוציאלית וכו' אך אנשים רבים מעוניינים לעשות הסבה ללימודי הנדסאות על מנת לקבל תעודה שפותחת דלתות. ההנדסאים יכולים להשתלב במגוון עמדות מפתח בתעשייה באופן מגוון. מכיוון שההנדסאי הינו בעל יכולות טכנולוגיות שעבר הכשרה פרקטית, יכול ההנדסאי להשתלב בתעשייה במהרה. כמו כן יש לציין שמסלולי ההנדסאות שונים אחד מין השני ויש סוגים ועל כן צריך לבחור לאיזה כיוון לפנות. ניתן לבחור להיות הנדסאי בניין, הנדסאי רפואי, הנדסאי עיצוב פנים ואדריכלות, הנדסאי תוכנה ועוד מגוון רחב של התמחויות כהנדסאי.

יש דרישה רבה להנדסאים

כאמור, לימודי ההנדסאות מתמקדים בעיקר בפרטים הטכניים של עבודת ההנדסאי ופחות בתאוריה. המטרה של הכשרת ההנדסאים הינה להביא אותם לידי מצב שבו הם יכולים להתברג בתעשייה ולהיות יעילים כבר מתחילת עבודתם. מכיוון שההנדסאים נדרשים בתחום הרפואה, התוכנה ותחומים רבים נוספים, הנדסאי שמוכשר למקצוע ספציפי יוכל למצוא עבודה באזורים רבים בארץ ומשכורות ההנדסאים נחשבות למכובדות לצד מקצועות יוקרתיים מקבילים.

דברו איתנו בוואטספ