Наш Блог

הבלוג שלנו

הסבה מקצועית בגיל 40 – אילו אפשרויות יש וכיצד ניתן להיעזר בקורס מקצועי?

ישראלים רבים חוששים מצמד המילים "הסבה מקצועית" לבטח בסביבות גיל 40. מדובר לא פעם בשינוי שיש בו לפגוע בביטחון הכלכלי שבנינו לנו, תוך כניסה לעולם תעסוקתי שאינו מוכר לנו. האפשרות כיום לבצע הסבה מקצועית מתחום אחד לתחום שונה לגמרי הוא אפשרי וקל יותר, לבטח למול העובדה כי כיום אפשרויות התעסוקה מגוונות ומבטיחות יותר, כשלחלק לא מבוטל מהן נוכל להגיע לאחר העזרות בקורסים מקצועיים וייעודיים.

פנייה להכוונה מקצועית

הרצון שמתעורר אצלנו בגיל מאוחר יחסית לבצע הסבה מקצועית צריך להיעשות בהתאם למספר פרמטרים מציאותיים שעלינו להכיר. לא פעם, שוגים רבים בהחלטה להסב עצמם לתחום שאולי נראה זוהר מבחוץ, אך ככל שהם מעמיקים בו הם מגלים כי מה שאולי הובטח להם או שיש והם הסיקו בעצמם רחוק שנות אור מהמציאות. בשוק התעסוקה הישראלי מומלץ להיעזר בראש ובראשונה באנשי מקצוע המתמחים בליווי והכוונה עבור אנשים המעוניינים בהסבה מקצועית, בין אם מדובר על בני 40 ואף בגילאים מאוחרים יותר. אותם אנשי מקצוע מוכרים כיועצים בתחום הלימודים והתעסוקה. במסגרת עבודתם יוכלו אותם יועצים להעניק לכם תמונה ברורה ואובייקטיבית יותר לתחומים ומקצועות המעניינים אתכם, לאפשר לכם להכיר את מסגרות הלימוד והקורסים המקצועיים להם תזדקקו וכמובן ליצור אתכם הכרות, כשעל בסיסה יוכלו לקבל את הרושם אילו תחומים נוספים רלוונטיים אליכם שבהם גם תוכלו להשתלב וליהנות. במקרים ובהם ההסבה המקצועית אותה אתם מתכננים תדרוש מכם לצלוח מספר קורסים מקצועיים, חשוב כמובן לפנות לייעוץ בתחום הלימודים. אחת מהמסגרות המובילות בתחום הקורסים המקצועיים המיועדים להסבה מקצועית ובה גם מערך של יועצי לימודים היא המינהל הטכני.

הסבה מקצועית פנים ארגונית

ישנם מקרים בהם ישראלים מעוניינים לבצע את אותה הסבה מקצועית, אך כשזו תעשה במסגרת בטוחה המוכרת להם ובכך יוכלו לבצע את אותה הסבה מבלי לקחת סיכונים כלכליים משמעותיים. רצונם של ישראלים רבים לבצע הסבה מקצועית בתוך הארגונים בהם הם עובדים, מביאה את אותם ארגונים להבין כי העבודה רבת השנים תחת תפקידים מקצועיים השייכים לתחום אחד גורמים עם הזמן לשחיקה מצד העובדים. שחיקה שיש בה לפגוע באיכות העבודה, השירותים והמוצרים של הארגון ואף יכולה להוביל לנשירה של עובדים איכותיים שיעדיפו למצוא עצמם עם קריירה שנייה בארגון אחר. הרצון ההדדי של ישראלים לבצע הסבה מקצועית בתוך הארגון בו הם עובדים, כשמנגד אותם ארגונים מכירים בצורך של העובדים להתפתח לכיוונים נוספים בתוך הארגון, מולידה בעצם שיתוף פעולה שבו זוכים העובדים גם בגיל 40 ו-50 לבצע הסבה מקצועית בתוך הארגון. בהסבה מקצועית פנים ארגונית מוצאים עצמם העובדים בתפקידים שונים לגמרי, כששמאי מקרקעין, למשל, העובד בחברת אדריכלות גדולה, מוצא עצמו לאחר תהליך של מספר שנים משמש כמעצב פנים, כשאותה קריירה שנייה הזו הבשילה אצלו מספר שנים והמסגרת בה הוא עובד אפשרה ועודדה אותו לבצע את אותו מהלך. המינהל הטכני מכיר את הצורך ההדדי של ישראלים וארגונים בביצוע של הסבות מקצועיות ומכאן פיתח במסגרתו מגוון רחב של אפשרויות בתחום הקורסים המקצועיים, תוך שימת דגש על קורסים שבסופם מוסמכים המסיימים, לאחר מבחנים, לעבוד בתחום החדש עליו חלמו.

משבר הקורונה – הזדמנות בביצוע הסבה מקצועית

במבט על השנה וחצי האחרונות ניתן להבין מדוע רבים מהישראלים ורבים בעולם המערבי החלו לחשוב ברצינות על ביצוע הסבה מקצועית. דגש חזק לתהליך זה נעשה אצל עצמאיים רבים שנקלעו לסיטואציות כלכליות לא פשוטות, כשמשבר הקורונה לא רק שלא אפשר להם להתפרס ולקיים הכנסה מינימלית, הם מצאו עצמם מוציאים כספים בכדי לקיים את העסק שלהם. יועצים תעסוקתיים רואים באותו משבר הזדמנות נהדרת עבור לא מעט ישראלים בגילאי ה-40 ויותר לבצע את אותו מהלך של הסבה מקצועית. אותו בחור צעיר, שתמיד חלם לעבוד בתחומים הנוגעים לעולם התוכן והתחביבים שלו, אך נאלץ מגיל צעיר למצוא עצמו בעסק משפחתי בתחום שלא מדבר אליו אלא כזה שמספק לו הכנסה וביטחון כלכלי, יכול כעת לראות בהסבה מקצועית לא רק אפשרות בגדר חלום, אלא הזדמנות חד פעמית כדאית וממשית להכנסה תוך מציאת תחום עבודה אותו הוא אוהב וכזה שיביא אותו לתחושת מימוש עצמי.

הסבה מקצועית לתפקידים טכנולוגיים

המינהל הטכני מהווה מערכת ייעוץ ולימוד מובילה עבור ישראלים המעוניינים להשתלב בתפקיד טכני שלגבי שאפו במשך שנים וזאת תוך היכולת ליהנות מקורסים מקצועיים וממוקדים שיאפשרו להם להשתלב בשוק העבודה בישראל ובחו"ל. מעוניינים להיפתח לתוך תפקיד טכנולוגי מעניין? בואו להתרשם ממגוון הקורסים המקצועיים שלנו – המינהל הטכני – קורסים מקצועיים.

דברו איתנו בוואטספ