Наш Блог

הבלוג שלנו

מנעולן – למה כדאי לכם לקחת קורס מנעולן ולהשתלב מקצוע מבוקש מאוד

נתונים רשמיים של משרד הכלכלה, לשכת בעלי המקצוע,  אשר מעריכים את הסטטיסטיקות של שלל בעלי המקצוע מעריכים כי בישראל בממוצע מעל חצי מליון קריאות למנעולן בשנה. זאת ועוד, אפילו שקיים ביקוש כה גדול לתחום, היצע המנעולנים לא עולה על הביקוש, ולכן המחירים בתחום להזמנת מנעולן לביקור בין אם מדובר על פריצת מנעולים או על החלפת צילינדר (שירות חירום ושירות רגיל) נמצאים במגמת עלייה. הסיבות לכך רבות ומגוונות, אך יש לזכור שכמו בכל תחום שיש ביקוש רב, שווה להיכנס אליו. במיוחד כאשר מדובר על תחום שקל יחסית ללמוד אותו, ואם יש לך ידיים מיומנות ורקע טכני, תוכל להשתלב בו בקלות. יתרה מכך, לאור הביקוש הגובר נפתחים קורסים טכניים ללימוד מקצוע המנעולנות, ואם הגעתם לפה כנראה שחיפשתם "קורס מנעולן". במאמר ניתן סקירה לתחומים המבוקשים ביותר בתוך עולם המנעולנות, ומדוע כדאי ללמוד את המקצוע הזה והיכן כדאי ללמוד אותו במיוחד.

הביקוש למנעולן בעלייה מתמדת – במיוחד בערים הגדולות כמו תל אביב

קיימים דברים אותם מנעולן תמיד יצטרך לדעת, ואליהם תמיד יהיה ביקוש. והרי שמדובר על פריצת מנעולים שמתבצעת על ידי פורץ מנעולים מקצועי, תמיד יהיה לכך ביקוש. כמו כן החלפת צילינדר, אם לאור שבר בצילינדר הקיים או אם בגלל שהתחלפו בעלי או שוכרי הדירה. מחיר של תיקון כזה תלוי במספר גורמים. פריצה מנעולים סטנדרטית תעלה ללקוח בין 100 ש"ח לבין 500 ש"ח. תלוי בסוג המנעול ובמשך העבודה. החלפת צילינדר תעלה סדר גודל של 150 ש"ח (עלות העבודה) ונוסף לזה גם מחיר הצילינדר עצמו עליו המנעולן גוזר רווח כמובן. מדובר בקריאה סטנדרטית ומשלמת במיוחד. המחיר נע לפי סוג הצילינדר ולפי מקום העבודה, למשל אם מזמינים מנעולן בתל אביב והמרכז המחיר לקריאה יהיה נמוך יחסית למקומות מבודדים אחרים בארץ כמו מחיר להזמנת מנעולן בצפון או בדרום וזאת משום שבערים בדרך כלל ישנו ריכוז גדול יותר של מנעולנים שמתחרים על כל פנייה. תחרות בריאה זו מביאה להוזלת מחירים ולכן בתל אביב המחירים להזמנת מנעולן נמוכים יחסית אך כמובן שיש יותר קריאות.

 שירותים מיוחדים שמנעולן מספק

מנעולנים חדשים או ותיקים שיבחרו ללמוד נישות מסויימות ירוויחו הרבה יותר. למשל קיימים תחומי משנה בתוך עולם המנעולנות של ידיות בהלה – המדובר על ידיות במתקינים לרוב במועדונים ובמוסדות שיש צורך בידית גדולה שנפתחת כלפי חוץ בדלת מיוחדת. זהו תחום רווחי במיוחד שמנעולן מקצועי יכול להשתלב בו. עניין נוסף הוא התחום של מנעולים מתוחכמים מאוד שמזהים את המשתמשים בהם, דיירי הבית והמקום על פי חתימה ביומטרית כמו טביעת אצבע או סריקת עין. מדובר בתחומים שהמומחים שבהם גובים עשרות אלפי שקלים להתקנת מערכת שכזו במוסדות הרלוונטיים. מנעולן שיבחר להתמחות ברכבים ולהיות מנעולן רכב מקצועי יוכל לגבות מאות שקלים לכל קריאה, לא מדובר על פריצת רכב אלא על החלפת מנעולים מורכבת לרכב, או על שליפת מפתח תקוע. כמובן שגם בתוך תחום משנה זה יהיו כאלה שיתמחו ברכבי יוקרה לגביהם הטיפול והתיקונים יקרים ומשתלמים במיוחד למנעולן.

  הדרישות ממנעולן – מה חשוב לדעת עוד לפני שמתחילים לחפש מכללה מנעולן

מי שמעוניין להיכנס לתחום של מנעולנים מקצועיים חייב קודם כל להיות בעל רקע טכני. חוש טכני הוא דבר שלא ניתן ללמוד אלא נולדים איתו. ישנם אנשים טובים בתחום הטכני יותר ופחות אך כל עוד יש את הבסיס ניתן להתקדם האלה. כמו כן, דרישה נוספת ממנעולנים, במיוחד כאלה מתחילים הינה דרישה לתעודת יושר ממשטרת ישראל. בוודאי ראיתם את הביטוי "מנעולן מורשה משטרת ישראל". למעשה אין באמת אישור משטרה מיוחד למנעולנים אך מנעולנים סוחבים באמתחתם תעודת יושר והדבר מעיד על כך שהם לא עבריינים ולא יעשו שימוש לרעה במידע אודות המנעול בבית שלכם. הרי מנעולן שמחליף מנעול יוכל להגיע לאחר מכן או למסור לחברים שלו את המפתח, להיכנס לביתכם או לעסק שלכם כשאתם לא נמצאים, ולקחת לעצמו מכל הבא ליד. דאגו לבחור מנעולן מורשה בעל תעודת יושר ממשטרת ישראל, ואם אתם לא תוכלו להשיג תעודה כזאת לאור עבר פלילי כזה או אחר, אנו מציעים לכם, לצערנו, שלבחור בתחום אחר ולא להתעקש על לימוד מקצוע המנעולן.

 מנעולן כנותן שיר ות

נקודה נוספת שיש לשים לה אליה כשאתם בוחרים ללמוד את התחום של מנעולנות הוא שמדובר בתחום של שירות, על כן אתם חייבים שתהיה לכם גישה שירותית, שתוכלו לתת שירות למי שמזמין אתכם ויכול להיות שיהיה מדובר באנשים שנמצאים במצוקה וזקוקים לנחמה בדמות מנעולן אדיב ונעים שיגיע במהרה ויעשה את עבודתו נאמנה. אם אין לכם סבלנות או שמתן שירות ואדיבות הם לא הצד החזק שלכם, בחרו תחום אחר.

 איך לבחור באיזו מכללה ללמוד את מקצוע המנעולנות? ידיות בהלה

אנו במנהל הטכני שמים דגש על כל מה שחשוב שמנועלן חדש או ותיק שמעוניין לקבל הכשרה פורמלית, ידע. ראשית כל מדובר על קורס שנותן רקע מעשי משמעותי ביותר והתנסות עם מנעולים מסוגים שונים ואת כל רזי התחום. לא מדובר רק על לימודים של הרקע של התחומים ולימודים עם ספר ומחברת אלא על התנסות שהיא למעשה מה שתזדקקו לו יותר מכל בשטח. אתם תצאו מהלימודים עם ידע על כל הכלים השונים, סוגי המנעולים, סוגי הפריצות והתמחויות שונות בתתי תחומים בתוך עולם המנעולנות שהביקוש אליהם הולך וגובר. כך שכשתגיעו לקריאה תוכלו לתת מענה למגוון גדול ביותר של תיקונים שידרשו ומיומנויות שידרשו לכם על מנת לתת שירות כמו שצריך ללקוחות שלכם. כמובן שהקורס כולל חלק תאורטי, על מנת שתוכלו לשאת עימכם רקע של התחום וכך תוכלו גם ללמוד את החידושים הטכנולוגיים שעתידים לקרות בתחום בצורה קלה יותר. בהמשך, ניתן גם לערוך סטאז' וכמובן שתקבלו ליווי לאורך כל הדרך ותמיכה באופן שבו כדאי לכם לשווק את עצמכם כמנעולנים חדשים שזה עתה יצאו מהקורס עם הכוונה וליווי. שיהיה בהצלחה!

דברו איתנו בוואטספ