Наш Блог

הבלוג שלנו

קורס מקצועי או תואר ראשון?

מי מאיתנו לא מכיר את הדילמה הזאת: סיימנו צבא, חזרנו מהטיול שאחריו ועכשיו צריך להתמודד עם המציאות. מה עושים? לאן פונים ומה לומדים? אלה הן רק חלק מהדילמות שאיתן צריך להתמודד כל אדם, ולכן אפשר להבין אתכם אם אתם מרגישים מעט אבודים. כדאי לדעת שאכן עומדות בפניכם בעידן המודרני הרבה מאוד אופציות, והשאלה הכי חשובה היא האם אתם רוצים לעשות תואר ראשון או תואר מקצועי. זה נכון שבעבר רק תואר ראשון, ורק באוניברסיטה או בטכניון, זו הייתה האופציה, אך היום זה לא כך. היום יש עוד ועוד אנשים שמוותרים ביודעין על תארים ראשונים ובוחרים לעשות קורסים מקצועיים, והאמת היא שגם לכם כדאי לבדוק יותר לעומק את האופציה הזאת.

יתרונות קטנים שמשפיעים בגדול

תוהים האם עדיף לכם לבחור בתואר ראשון או בקורס מקצועי? אם כך, כדאי לכם לדעת תחילה שאין תשובה אחת נכונה כי לכל אחד יכול להתאים מסלול אחר. שנית, כדאי להכיר את היתרונות של הקורסים המקצועיים, כמו לדוגמא העובדה שהם הרבה יותר קצרים לעומת תואר ראשון שלם. מעבר לכך, הקורסים המקצועיים גם לא דורשים מכם לעמוד בתנאי קבלה גבוהים כמו תארים ראשונים מסוימים, כך שבהחלט אפשר להבין אתכם אם אתם רוצים לבחון את האופציה הזאת לעומק. קורסים מקצועיים גם עולים בדרך כלל הרבה פחות ואפשר לסיים אתם בהצלחה בקלות רבה יותר, כך שכדאי לכם לבחון את האופציות ולבחור את הקורס שהכי מתאים לציפיות שלכם.

הם יש משמעות לשמו של בית הספר?

בהחלט כן, וזה נכון לגבי כל דבר שאתם רוצים ללמוד בחיים. זו עובדה שיש בתי ספר שבהם הקורסים המקצועיים טובים יותר לעומת בתי ספר אחרים, כך שכן כדאי לבדוק את רזומה מוסד הלימודים בצורה רצינית. ממתי הוא קיים? האם כולם מכירים אותו? האם בית הספר מסייע לבוגרי הקורסים למצוא עבודה? הפרטים האלה חשובים כי אומנם כולנו לומדים מתוך עניין וסקרנות אך בסופו של דבר כולנו רוצים גם להצליח למצוא עבודה ולכן חשוב ללמוד בבית ספר מוכר.

דברו איתנו בוואטספ