Наш Блог

הבלוג שלנו

ביג דאטה – אך משתלבים בתחום – מסלול לימודים וקריירה

כל מי שעוקב אחר תחום ההיי טק והאינטרנט יודע, שאחד המקצועות הכי פופולאריים בשנים האחרונות הוא הקמה וניהול מערכות מידע, מה שנקרא גם ניהול ביג דאטה. מדובר בתחום שתופס תאוצה בקרב חברות גדולות ובינוניות, זאת בזכות העובדה שמרבית החברות הקטנות והגדולות, עברו להשתמש במערכות אלה, שכן כמויות המידע בעולם הוא עצום ואינסופי, אז יש צורך לנהל ולקטלג אותו, בשביל להגיע לתוצאות אופטימאליות בתהליך קבלת ההחלטות.

בשביל להבין עד כמה הביקוש בשוק גדול למנהלי ביג דאטה או מתכנתי ביג דאטה, מספיק להסתכל על טבלאות השכר שמתפרסמות מעת לעת. אלה מגלות שהעוסקים במערכות ניהול מידע, מביאים סביב 20 אלף שקל הביתה, יתרה מזו הביקוש לעבודה בתחום כל כך גדול, שמרבית הסיכויים שתוכלו למצוא עבודה תוך זמן קצר ולא נישאר מובטלים.

אך בשביל להגיע לנקודה הזאת, צריך כמובן ללמוד את התחום ולדעת כיצד להשתלב בו. לשם כך יש להירשם למסלול לימודים מתאים. בחלק הבא נסביר,היכן אפשר למצוא מסלול לימודים מתאים ומה בדיוק לומדים במסלול כזה. לאחר מכן נסביר כיצד מוצאים מקום עבודה ומפתחים קריירה בתחום.

מסלול לימודים ביג דאטה

אנחנו יכולים למצוא מספר רב של מוסדות בהם יש לימודי ביג דאטה ברמות שונות. מדובר על בתי ספר ללימוד היי טק ואינטרנט, כמו כן מדובר על מקומות בהם ניתן להשתלב בתחום במקביל למסלולי לימוד אחרים. צריך לציין שמלבד מקומות אלו, הרי שגם במכללות טכניות רבות וגם באוניברסיטאות יש מסלולים לניהול מערכות מידע, לעיתים המסלול משתלב במסלולי לימוד אחרים, כולל מדעי המחשב.

המסלול נערך בין שנה לשלוש שנים, תלוי באופי שלו, זה גם מה שקובע האם תקבלו תעודה או תואר בסיום הלימודים.

במסגרת הלימודים לומדים כיצד להגיע למידע, כיצד לנהל אותו, איך עורכים סטטיסטיקות ודוחות, כיצד בונים מאגרי נתונים ומקבלים פתרונות לאחסון מידע, איך שומרים מידע בענן וכיצד זה משפיע על מערכת ניהול המידע של העסק. כמו כן לומדים על בסיסי אחסון, מחזור חיי המידע, אבטחת מידע, שיטות התקנה של מערכות שונות, גיבוי ועוד.

חשוב להבהיר, בשביל להתקבל לקורסים בתחום, יש להיות בעלי ידע וניסיון בתכנות וכן בניהול בסיסי נתונים. לכן ברוב המקרים המתקבלים לקורס הם כאלה שמגיעים עם יד מוקדם ולא כל אחד. הלימודים דורשים ידע במחשב, תכנות, מתמטיקה וסטטיסטיקה.

כיצד מפתחים קריירה בתחום

הדרך לפתח קריירה בתחום היא מגוונת. ניתן לסיים את מסלול הלימודים, לקבל תעודה, ולחפש עבודה בחברת היי טק או באחת מהחברות אשר מחפשות מנהלי מערכת ניהול מידע (בנקים, חברות ביטוח, חברות רכב ועוד), אפשרות אחרת היא לנסות למצוא עבודה דרך מקום הלימודים (לא מעט מקומות מציעים תוכנית שכוללת גיוס לעבודה דרכם), אופציה נוספת היא דרך מקום העבודה שלכם, לנסות להשתלב את התחום של מערכת ניהול מידע או להקים אותה בעצמכם בחברה.

דברו איתנו בוואטספ