Наш Блог

הבלוג שלנו

מנעולנים – לימודי מנעולנות

צעירים רבים עם ידיים טובות ולא מעט מבוגרים אשר מעוניינים לפתוח קריירה שנייה, בוחרים להיות מנעולנים, עם זה בתור עצמאים ועם בתור שותפים למנעולנים אחרים או כעובדים בחנויות לשכפול מפתחות למיניהן. התחום של מנעולנות השתנה מאוד בשנים האחרונות, ונפח העבודה בו גדל, עד שהפך מאוד משתלם לעסוק בו.

בשביל להיות מנעולן טוב, צריך להירשם אל לימודי מנעולנות. במסגרת לימודים אלו לומדים התלמידים כל מה שהם צריכים בתחום המעשי של המקצוע וכן לומדים צדדים תיאורטיים שלו, בעיקר מה צריך בשביל להיות מנעולן, ואיך הופכים להיות מנעולן טוב.

לימודי מנעולנות נלמדים בבתי ספר ומכללות טכנולוגיות שונות. ישנם לא מעט בתי ספר תיכון שמלמדים את התחום, אך מי שסיים את התיכון ולא למד את התחום יכול להירשם למכללה טכנולוגית בשביל ללמוד אותו.

מה כוללים לימודי מנעולנות

הלימודים כאמור מתחלקים לחלק מעשי וחלק תיאורטי. החלק המעשי הוא כמובן החלק המהותי בלימודים. במסגרת חלק זה לומדים כל מה שצריך על מנעולים מסוגים שונים, צילינדרים ומפתחות. במסגרת חלק זה, לומדים על מנעולי רכב, דלתות וכספות. כמו כן לומדים להבדיל בין מנעולנים שונים וכיצד פורצים אותם.

בשנים האחרונות כאמור התחום של מנעולנות מאוד השתנה, בעקבות הופעת האימבולייזרים, שלטים לרכב ולבית, קודנים וכדומה. על כל אלה לומדים כיום במסגרת הלימודים, גם כאן לומדים להבדיל בין הסוגים השונים, כיצד לפרוץ אותם, כיצד להתנהל איתם ועוד.

חשוב לציין, מנעולן טוב אמור לדעת לפתוח מנעולים או כל אמצעי אחר, לפי דגמים שונים לא רק של מנעולים אלא גם של דלתות, הן לרכב והן לבית. על כן גם אחרי סיום לימודי מנעולנות יש לעקוב אחר הנושא וללמוד כיצד לעבוד עם מנעולים מסוגים שונים.

החלק המעשי כולל כמובן הרבה עבודה ואימון על פריצה והרכבה של מנעולים, במסגרת חלק זה ייבחן התלמיד באופן מעשי בזמן הלימודים, על מנת להראות שהוא אכן הבין את כל החומר הנלמד.

בחלק התיאורטי של הלימודים, ילמד התלמיד, מה הוא צריך בשביל להיות מנעולן (למשל תעודת יושר מן המשטרה) וכן כיצד לשווק את עצמו בצורה חכמה ונכונה. כידוע מנעולנים נמצאים בתחרות קשה אחד מול השני בגלל האינטרנט והאפשרות למצוא כל מנעולן בצורה קלה ופשוטה, על כן כל מנעולן חייב לדעת כיצד לשווק את עצמו בחוכמה ולהגיע לכדי מצב שהלקוחות יפנו אליו.

בשביל להיות מנעולן טוב, צריך להיות ערוך לכל קריאה, צריך להיות עם מעבדה ניידת בשביל שיהיה אפשר לתת מענה לכל בעיה, והכי חשוב צריך להיות כל הזמן עם היד על הדופק ולהכיר את כל המנעולים החדשים בשוק, רק כך כאשר יפנו אליכם לקוחות, תוכלו לטפל בכל בעיה שצצה להם, עם זה ברכב ועם זה בבית או במשרד

דברו איתנו בוואטספ