Наш Блог

הבלוג שלנו

לימודי שרברבות ואינסטלציה – קריירה בטוחה ושווה

לא פעם, לאחר שאינסטלטור מבקר אצלכם ומתקן ביעילות ובמהירות קלקול ואתם משלמים לו במיטב כספכם, עוברת בראש המחשבה - וואלה, זאת אחלה עבודה. נכון, הענקת שירותי אינסטלציה אינה קריירה שמתאימה לכל אחד, אבל למי שאינו בעל נפש מעודנת ושלא נרתע מעבודה פיזית, ואף מעדיף אחת כזו ומוצא בה עניין, לימודי שרברבות ואינסטלציה יכולים לפתוח פתח למקצוע נהדר ומשתלם, שנדמה שלא יעלם מהעולם לעולם, או לפחות לא בעשורים הקרובים.

 שירותי אינסטלציה אמנם כרוכים, לעיתים, בהתעסקות עם ביוב ועם צנרת, ועלולים להפגיש אתכם עם רגעים של ריח רע ומצבים מעט "מלוכלכים", ואולם רבים אינם מתרגשים מכל אלו, ושאפילו רואים במקצוע ובמתן שירותי אינסטלציה אתגר מדליק שמאפשר מימוש עצמי. לאחר השלמת הלימודים תגלו שבוגרי קורסים ללימוד שרברבות ואינסטלציה מבוקשים בשוק העבודה בארץ (ולמען האמת גם בעולם כי מדובר על מקצוע שאינו קשור בשפה ובדיבור), ושאין כלל חובה לעסוק דווקא בפתיחת סתימות. נכון, כעצמאים תוכלו להיענות לקריאות מאנשים ולהגיע אליהם לצורך תיקוני תקלות, אבל תוכלו גם להחליט לעבוד עם גופים שונים וחברות ציבוריות, ולעסוק בהתקנת מערכות ביוב וצנרות, דודי שמש, מערכות השקיה ועוד ועוד.

 כיצד מתנהלים לימודי שרברבות ואינסטלציה?

 יש המעדיפים ללמוד את המקצוע מהתנסות בשטח ובוחרים במקום קורס מסודר להיות שוליה של בעל מקצוע. הכיוון הזה עלול להתגלות כהרבה פחות מוצלח משתיארתם, כיון שלאינסטלטור שאותו תלוו לא תמיד תהיה המוטיבציה ללמד אתכם באמת את העבודה על בורייה, ויתכן אפילו שהוא ישתמש בכם רק ככוח עזר לסחיבת ציוד, לסידורים שונים ולהתעסקות עם הרגעים הפחות זוהרים של המקצוע. מצד שני, לימוד מקצועי של שרברבות ואינסטלציה יסדר אתכם בוודאות עם תעודת מקצוע ביד.

 לימודי שרברבות ואינסטלציה מתבצעים בקורסים במכללות שונות. בכל מוסד אורך לימודי האינסטלציה והשרברבות שונה אולם לרוב יימשך הקורס כחצי שנה, והלימודים של השרברבות והאינסטלציה יתקיימו פעם או פעמיים בשבוע, כך שתוכלו להמשיך לעבוד כרגיל במהלך הקורס. הקורס כולל גם לימוד תיאורטי והדרכה פרקטית, ובחלק מהקורסים מתבצעת גם הכנה למבחני התמ"ת.

 את לימודי מקצוע השרברבות והאינסטלציה מעבירים אינסטלטורים ותיקים. תכנית לימודי שרברבות ואינסטלציה כוללת בין השאר הדרכה על מערכות ביוב, דודי שמש, מערכות מים שונות, ברזים, השקיה ואחרות. בחלק המעשי בלימוד שירותי אינסטלציה תזכו בהדרכה פרקטית במעבדות מיוחדות, המדמות בעיות באינסטלציה, כך שלכשתגיעו לעבודה בשטח תהיו כבר מנוסים ובעלי כל הידע הנדרש לפתרון הבעיה. ובעיקר - לכשתסיימו את הקורס עם תעודה ביד תגלו שזכיתם במקצוע נדרש שיביא לכם פרנסה נהדרת.

דברו איתנו בוואטספ