Наш Блог

הבלוג שלנו

ידע מקדים מומלץ לקורס ניהול רשתות

תחום ההייטק בכלל וניהול רשתות בפרט הם תחומים מבוקשים בישראל. עשרות אלפי חברות משתמשות בשירותים של מנהלי רשתות, הן בתוך החברה והן לייעוץ חיצוני לחברות אחרות. תחום הקמת הרשתות נמצא בשימוש רחב גם בתחום הביטחון, ומשרדי ממשלה רבים מעסיקים מנהלי רשתות העובדים במחלקות השונות. מנהלי רשתות מתקבלים לתפקידי תמיכה שונים ומשמשים כהלפ-דסק בתחילת הדרך, המסייע בהקמת הרשת ובתפעולה, ולאחר צבירת ניסיון מתאים יכולים לשמש גם כמנהלי מערכות מחשוב בחברות מובילות (מנמ”ר). אלה אחראים על בניית מערכת המחשוב והרשת בחברה, ומספקים תמיכה טכנית שוטפת לעובדי החברה בכל הקשור לעמדות המחשב השונות, לחיבור לציוד המשרדי הנלווה, להתקנת התוכנות השונות במשרד ולתחזוקה שוטפת של הרשת על מנת למנוע תקלות עתידיות.

מהו קורס ניהול רשתות?

הקורס כולל הקניית ידע כללי הקשור להכרת מבנה המחשב, וכן ניהול עמדות קצה של Windows, של לינוקס או של שתיהן. כמו כן נלמד מבוא לרשתות תקשורת, לרבות התקנים השונים והכרת השימוש בציוד להקמת רשתות בסדר גודל קטן ובינוני ורשתות גדולות המשמשות בארגונים נרחבים ברחבי העולם. הידע הנלמד בקורס מהווה בסיס עמו ניתן להתחיל לעבוד בארץ ובעולם, ותעודת מנהל רשתות עוזרת לפתוח דלתות בחברות רבות.

מה כדאי לדעת לפני שנרשמים לקורס ניהול רשתות?

אף על פי שמרבית הקורסים בתחום אינם דורשים ידע מקדים, מומלץ להתכונן אליהם מעט על מנת להצליח לעבור את הקורס עם ציון גבוה. אם אינכם בקיאים בתפעול בסיסי של המחשב, רצוי לעבור קודם קורס שיכשיר אתכם לביצוע פעולות בסיסיות כמו התחברות לרשת האינטרנט באופן אלחוטי וכן שימוש בסיסי בראוטר ובמודם. כמו כן, מומלץ להכיר את מערכת Windows של מייקרוסופט ולדעת לבצע בה פעולות בסיסיות כמו אתחול המחשב, יצירת ספריות, שמירת קבצים, העברת קבצים מספרייה לספרייה וכדומה. בנוסף להכרת המחשב, חלק מקורסי ניהול רשתות כוללים חומרי לימוד הכתובים בשפה האנגלית, וכן מרבית הפקודות מתבצעות באמצעות תוכנות באנגלית. אם הידע שלכם בשפה האנגלית הוא בסיסי ביותר, חשוב לקחת קורס באנגלית טכנית או להתחיל הליך של לימודי אנגלית באמצעות שיעורים פרטיים, אותם ניתן למצוא במרבית בתי הספר ללימודי שפות. מעבר לידע הנדרש לקורס, לימודי אנגלית טכנית יכולים לעזור לכם גם בעתיד כשתעבדו בתחום ניהול הרשתות ותצטרכו להתעדכן ברשת על ההתפתחויות בתחום. בבית הספר היסודי והתיכון נלמד אוצר מילים מצומצם שאינו מתאים לידע הנדרש על מנת לעבוד בהייטק. לסיכום, אף על פי שהמכללות השונות המעבירות קורס מנהלי רשתות אינן מציינות כי נדרש ידע מקדים על מנת להתקבל לקורס, התחלת הקורס לאחר הכנה מתאימה יכולה לשפר את סיכויי ההצלחה בו. לפני שאתם משקיעים את המשאבים ואת הזמן הנדרשים על מנת ללמוד את תחום ניהול הרשתות, ודאו כי אתם מוכנים היטב על מנת לעבור את הלימודים בהצלחה. חלק מהקורסים מציעים הסמכה מקצועית מטעם מייקרוסופט (MCSA) – תעודה הנחשבת לאחת המבוקשות בתחום ההייטק. הגיעו מוכנים ותוכלו לשנות את החיים המקצועיים שלכם מן הקצה אל הקצה.

דברו איתנו בוואטספ