Наш Блог

הבלוג שלנו

המקצועות הטכניים החמים בשוק לשנת 2016

מעסיקים רבים נתקלים בקושי לגייס כוח אדם טכני מקצועי, ומחפשי עבודה בעלי הכשרה מתאימה ימצאו בקלות יתרה עבודה מתגמלת בחברות ובעסקים מן השורה הראשונה. מהם המקצועות המבוקשים בשוק, שיאפשרו לך למצוא עבודה מתגמלת תוך זמן קצר?

המצב בשוק

מסתבר שקשה למצוא היום עובדים מקצועיים כמו רתכים, חשמלאים ונגרים. בנוסף לכך, קשה למצוא מהנדסים בעלי הכשרה מתאימה וידע מעשי, וכן אנשי צוות רפואיים, אנשים בעלי הכשרה לתפקידי מיגון ואבטחה לבתים ולמוסדות, מומחים למערכות גילוי אש ועשן, מפעילי מכשור רפואי, מנהלי רשתות וטכנאי קירור. מצב זה יפעל לטובת מבקש העבודה שיעבור הכשרה מתאימה. בתקופה בה כולם רוצים להיות עורכי דין או מנהלים, השוק מספק הזדמנויות דווקא לבעלי מקצועות טכניים, ומי שיידע לפרש את התמונה נכונה – ייצא נשכר.

עבודה טובה

מקצוע טכני יעניק לאדם המתאים סיפוק, אפשרויות קידום וקריירה מתגמלת. עם השנים, תוכל להתמחות בתחומים נוספים, ללמוד ולהתחדש, להתמקצע יותר, להתפתח ולהרחיב את ידיעותיך ואת יכולותיך המקצועיות. להבדיל מן המקצועות שהחלוצים כינו "עסקי אוויר", בעל מקצוע טכני טוב תמיד מביא תועלת ללקוח לו הוא מספק את שירותיו, ואין תגמול גדול מזה לעבודתו של אדם. הפרופסור המומחה ביותר אינו יכול לחוות את דעתו על צילום רנטגן ללא טכנאי הרנטגן, שיבצע את הצילום. כמו כן, מוסדות ובתים פרטיים נזקקים לשירות התקנה וגם לתחזוקה של מערכת גילוי אש ועשן. ומה עושים בחברה גדולה כאשר יש תקלה ברשת, אם לא פונים למנהל הרשתות שיפתור את הבעיה?

קורסים

קיימים קורסים במגוון תחומים ומקצועות טכניים. נביא להלן מספר דוגמאות, ונציין מראש כי הרשימה ארוכה והאפשרויות רבות, כך שכל אחד יכול למצוא את הקורס שמתאים לו.

  • טכנאי מיזוג אוויר – בארצנו הלוהטת, כמעט כל עסק ובית מחזיקים מזגן, ולכן טכנאי מיזוג אוויר לעולם לא יוותר ללא עבודה. המזגן דורש התקנה, תיקון תקלות, וכן תחזוקה עונתית, על מנת שיפעל כראוי.
  • טכנאי מכשור רפואי – טכנאי מכשור רפואי מפעיל מערכות רפואיות משוכללות ומדויקות, ועל כתפיו מוטלת אחריות גדולה. מפאת חשיבות עבודתו, טכנאי מכשור רפואי יכול להשתלב במערכות ובמוסדות רפואיים פרטיים או ממלכתיים, בתנאי עבודה ושכר מתגמלים ביותר.
  • אלקטרוניקה – בתחום האלקטרוניקה תמצאו שפע של קורסים, חלקם יעניקו לכם הסמכה מטעם גורמים ממלכתיים כמו משרד הכלכלה, ואחרים יעניקו לכם הסמכה מצד יצרנים וחברות.
  • מיגון ואבטחה – עולם האבטחה הופך יותר ויותר ממוחשב, מצולם ומופעל על ידי מכשירים. בעזרת מכשור מתאים, ניתן לפקח על מספר מתחמים שונים בו זמנית. קורס מיגון ואבטחה לבתים ולמוסדות יכשיר אותך להתקין את הציוד המתקדם הנמצא בשימוש כיום ולתחזק אותו, כולל מערכת לגילוי אש ועשן, בין השאר.

לסיכום

מקצועות טכניים רבים הם שער לקריירה מספקת, שתעניק לך אפשרויות קידום, התפתחות והתמקצעות. בחירה בקורס הנכון תפתח לך דלת לעולם מקצועי רחב שבו תוכל להשתכר כראוי, וכן ללמוד, להתפתח ולהתקדם. הקורסים הטכניים הם בדרך כלל קצרים יחסית, ובסופם קל למצוא עבודה בתחום, מפאת הביקוש הרב.

דברו איתנו בוואטספ